Jak w temacie parę pytań:
1. Co to za wersja którą mam Lx a częściej spotykana Lxi silnik 1.6 aee 75 koni no i golas na całego
2.Czy po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu wszystko będzie ok nie mam kompa który pokazuje spalanie itd więc chyba nic się nie stanie ????
3.Wariuje mi centralny tzn po otwarciu kluczykiem nie otwiera się od strony pasażera ( raz na jakiś czas może otworzy ) wygląda to tak jakby otwierał ale zaraz dostawał błędny impuls i się zamyka
1. LX to to samo co obecne Classic czyli najubozsa std wersjia... Tak nazywano ten model przed FL w 09.2000
LX i oznacza wersje LX ale z silnikiem 1.6 ~100KM
2. Bedzie OK... Dobrze tylko przy dłuzszym odłączeniu pamietac by wyłączyc alarm.
3. niewiem...
pzdr
A ten central to fabryczny :?: Chyba w LX nie montowali.Ale jaki by nie był,wygląda na "zimny lut"lub mechaniczne uszkodzenie przewodu.Nie dociera do niego komenda otwórz.Proponuję dostać się do zamka i sprawdzić,czy np.jeden przewód nie ocierał o nadwozie i nie przetarł się.
3.Wariuje mi centralny tzn po otwarciu kluczykiem nie otwiera się od strony pasażera ( raz na jakiś czas może otworzy ) wygląda to tak jakby otwierał ale zaraz dostawał błędny impuls i się zamyka
to w końcu : otwiera i natychmiast zamyka, czy też odmówił współpracy całkowicie i nie reaguje na nic?
jeśli to pierwsze, to może być tak, ( w lx chyba nie kładli centralnego fabrycznie , tylko był dokładany) - że rozregulowało się cięgiełko łączące siłownik z mechanizmem zamka. ale wtedy będzie słychać jazgot siłownika - otworzy i natychmiast zamknie.
natomiast jeśli nie reaguje całkiem -
- sprawdź przewody zielony i niebieski - na nim naprzemiennie pojawia sie + z -w momencie zamykania i otwierania samochodu - impulsy krótkie po około 1 sekunda..
- sprawdź siłownik - i znowu przewody niebieski i zielony - tyknij je do aku na + i - w obie strony.
jeśli siłownik działa na aku, a w samochodzie nie pracuje to wymień wiązkę idącą na drzwi.
jeśli siłownik nie działa nawet na aku to wymień siłownik. koszt niewielki - około 30 zeciaków. kupisz na allegro.
jeśli natomiast masz centralny fabryczny to już inna para kaloszy - siłownik jest zintegrowany z mechanizmem zamka. pozostanie ci sprawdzenie, czy dochodzą impulsy sterujące siłownikiem. jeśli są to wymiana całego mechanizmu.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
W zamku znajduje się czujnik otwarcia. Usterkę możesz zdiagnozować najprościej sprawdzając czy przy zamkniętych wszystkich drzwiach po otwarciu za klamkę tych o których mówisz, zaświeci się oświetlenie wnętrza lub kontrolka niedomkniętych drzwi. Jeśli nie to już wiesz o co chodzi. Po 2000 roku zostały użyte mechanizmy bez możliwości wymiany takiego czujnika. Nowy kosztuje w ASO ok 400 PLN. Pozostaje więc używany, lub zdolny elektronik (w Krakowie jest możliwość naprawy za ok. 100 PLN). Jest to częsta usterka więc kupując " używkę" możesz za chwilę mieć ten sam problem. Pozdrawiam.
Witam ,miałem taką usterkę ,pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i powiedzieli mi że do wymiany jest mikroprzełącznik ,rozebrali mi tapicerkę w drzwiach kierowcy ,odkręcili zamek i wtedy okazłao się że mikroprzełącznik jest dobry ale jak zacząłem ruszac przewodami to wtedy zamki zaczęly się włączać i wyłączać tak jak niekiedy podaczas jazdy autem , postanowiłem rozebrać sam zamek w którym znajdyje się płytka z 4 przełącznikami , na płytce znalazłem zimne luty i je usunąłem ,teraz wszystko jest w porządku , aha jestem nowym użytkownikiem Skody Octavi .jeżdżę nią dopiero 2 miesiące,pozdrowionka
Komentarz